Κατά δελφίνων, Αμβρόσιου ,αλλά και υπέρ των ορίων ηλικίας για τους μητροπολίτες τάσσεται με συνντευξή του στην Καθημερινή και τον Αλέξη Παπαχελά , ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ.Ιερώνυμος. Αίσθηση δε προκαλεί το γεγονός πως ενώ ο ίδιος δηλώνει θετικός να μπεί το όριο για την ηλικία των ιεραρχών τα 70 ή 75 χρόνια ,απορρίπτει κάθε ιδέα να παραιτηθεί αν και έχει γεννηθεί το 1938!
Ο κ.Ιερώνυμος απαντώντας σε σχετική ερώτηση αφήνει αιχμές για ορισμένους μητροπολίτες οι οποίοι το τελευταίο διάστημα επιτέθηκαν στην ηγεσία της Εκκλησίας για τη στάση που κράτησε λόγω κορωνοϊού. Ο ίδιος δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο οι επιθέσεις που δέχεται να οφείλονται στη θέληση ορισμένων να τον διαδεχτούν: “από τους 82 ανθρώπους, οι 80 είναι υποψήφιοι. Δεν είναι κατακριτέο να υπάρχει μια τέτοια φιλοδοξία. Άλλο όμως να το έχει κάποιος μέσα του και να προσπαθεί και άλλο να κάνει ανοησίες. Δεν πρέπει να κακολογούμε αυτούς που έχουν κάποια φιλοδοξία. Αλλά να μη γελοιοποιούμεθα και να μην ευτελιζόμαστε”.
Αν αναρωτηθεί κάποιος σε ποιούς απευθύνεται είναι δύσκολο να εντοπίσει ποιοί είναι αυτοί, αφού όλο αυτό το διάστημα έχουν ακουστεί πολλά αλλά ουδέποτε οι θεωρητικά υποψήφιοι ενήργησαν έξω από τις αποφάσεις της Συνόδου. Προφανώς ο κ.Ιερώνυμος συνδέει τις επιθέσεις που δέχτηκε σε “μυστικές συμφωνίες”.
Ο Αρχιεπίσκοπος , αν και ο ίδιος 82 χρόνων σήμερα , απάντησε θετικά στην επιβολή ορίου ηλικίας για τους αρχιερείς ,(ένα θέμα που συζητείται χρόνια αλλά ποτέ δεν τίθεται σε διάλογο), το οποίο το βλέπει στα 70 ή τα75 χρόνια. Οταν φτάνει κάποιος σε αυτή την ηλικία,όπως είπε, θα πρέπει να παραιτείται και στη συνέχεια η Σύνοδος θα αποφασίζει τι θα γίνει..Ομως αυτό είναι δίκοπο μαχαίρι καθώς μητροπολίτες οι οποίοι θα δεχτούν να παραιτηθούν στην ουσία θ’ελουν να ορίσουν και τον διαδοχό τους , κάτι που αντβαίνει τους κανόνες λειτουργίας του Συονοδικού Συστήματος.
Ο ίδιος βέβαια , όπως δηλώνει , δεν σκοπεύει να παραιτηθεί ώστς να διευκολυνθεί η διαδοχή του. Παρά ταύτα όμως ήδη στην ιεραρχία έχουν ξεχωρίσει οι πιθανοί διαδοχοί του παρά το γεγονός οιτ οι ίδιοι κρατούν χαμηλούς τόνους ως προς τιςυποψηφιότητες.
Από το σύνολο των μητροπολιτών θεωρητικά όλοι είναι υποψήφιοι, εκτός κάποιων ηλικιωμένων και λογικό είναι αυτοί που έχουν ξεχωρίσει να είνα οι πιο νέοι , οι πιο δυναμικοί καθι όσοι εμφανίζονται ως πρωτοπόροι που έχουν μια σύγχρονη αντίληψη για την Εκκλησία. Και αυτοί είναι περίπου 10 .Ωστόσο η ονοματολογία αυτή την περίοδο δεν έχει κανένα νόημα.
Ο Αρχιεπίσκοπος κλήθηκε να σχολιάσει και για την στάση του πρώην μητροπολίτη Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιου ο οποίος ανέγνωσε αφορισμό σε βάρος του πρωθυπουργού και υπουργών τονίζοντας . “Κι εγώ δεν τον αναγνωρίζω .Δεν έχει μίσος. Έχει όμως μερικές ιδέες οι οποίες είναι ελαφρές”.
Για το θέμα της Θείας Ευχαριστίας είπε πως είναι ένα πανορθόδοξο θέμα και πως δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί από κάθε Εκκλησία ή ακόμη και απο το Οικουμενικό Πατριαρχείο :“αν στα πρακτικά, στα μικρά θέματα χρειάζεται συνεννόηση, συνεργασία, στα μεγάλα θέματα της Θείας Κοινωνίας, δεν είναι καν θέμα της Εκκλησίας της Ελλάδος, ούτε καν του Πατριάρχη, είναι πανορθόδοξο θέμα, διότι εδώ είναι η ουσία της Εκκλησίας μας. Χωρίς τη Θεία Κοινωνία, δεν υπάρχει Εκκλησία, δεν χρειάζεται”.
Για μια ακόμη φορά χαρακτήρισε αναγκαίο μέτρο το κλείσιμο των ναών παρά τον πόνο …που ένιωσε: “πάνω από όλα βρίσκεται ο άνθρωπος και θα πρέπει να σκεφτούμε εμείς οι κληρικοί ακόμη περισσότερο υπάρχει Εκκλησία χωρίς τον άνθρωπο; Και ποια είναι η αποστολή της Εκκλησίας χωρίς τον άνθρωπο; Υπάρχει κανόνας που λέει “νόμος υπέρτατος η σωτηρία του ανθρώπου”. Επομένως είναι καθήκον ιερόν να το παλέψουμε αυτό το πράγμα, άλλωστε δεν είναι κάτι που θα μείνει για πάντα”.
Τέλος αφού ανέφερε πως φο φοβάται την υποκρισία σχολίασε αρνητικά τη στάση ορισμένων Ιεραρχών οι οποίοι διαφώνησαν με την πλειοψηφία: “Εκείνο που ψέγεται, εκείνο που δεν επιτρέπεται είναι να μην υπακούσεις την πλειοψηφία. Δεν μπορεί κανείς να κάνει ό,τι θέλει, είναι έλλειμμα πίστεως και συνέπειας”.