Γράφει ο Νίκος Νικολόπουλος
Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος και ανεξάρτητος βουλευτής
Η αύξηση των επιτρεπόμενων απουσιών χωρίς δικαιολογητικό σε 114, προκάλεσε τη σχολική χρονιά που πέρασε την… εκκένωση των σχολικών αιθουσών, ιδίως μετά το Πάσχα. Η… «καινοτόμος» απόφαση του υπουργού Παιδείας Γαβρόγλου, που δημιούργησε διαλυτικές τάσεις στη λειτουργία των σχολικών μονάδων της χώρας, προκάλεσε την αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας καθώς και των γονέων και κηδεμόνων, την οποία εύγλωττα καταγράψαμε και σε ερώτησή μας προς τον υπουργό Παιδείας.
Οι εκπαιδευτικοί διαπίστωσαν ότι ο ιός της ερήμωσης που εκδηλωνόταν στις σχολικές αίθουσες, κυρίως στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου μετά την περίοδο του Πάσχα, έχει επεκταθεί και στις μικρότερες ηλικίες, δηλαδή στο γυμνάσιο.
Το φαινόμενο αυτό, όπως παρατηρούν οι καθηγητές, έχει επίπτωση στη μαθησιακή διαδικασία, καθώς τμήματα της διδακτέας ύλης πέφτουν στο κενό.
Ο περιορισμός του εξεταστικού κύκλου σε «γκάμα» τεσσάρων μόνο «βασικών» μαθημάτων ήδη από το γυμνάσιο, έχει υποχρεώσει τους μαθητές να εστιάσουν στα συγκεκριμένα μαθήματα, αδιαφορώντας, η πλειοψηφία τους, σχεδόν πλήρως για τα υπόλοιπα.
Και αυτό ομοίως πλήττει τη μαθησιακή διαδικασία, παράγοντας μαθητές που χωλαίνουν γνωστικά.
Το δεύτερο πεδίο που «χτυπά» το… βέλος του Γαβρόγλου είναι η Α’ Λυκείου. Τα παιδιά που γνωρίζουν ότι κατευθύνεται για τη δική τους «εσοδεία» η κατάργηση των εξετάσεων στις μη υψηλής ζήτησης σχολές, άσκησαν πιέσεις για τη βαθμολογία, γεγονός που δυσκόλεψε τη ζωή των εκπαιδευτικών.
Επιγραμματικά αναφέρω κι άλλες επιπτώσεις που προηγήθηκαν από τις ακατανόητες και άστοχες «καινοτομίες» Γαβρόγλου:
•Αποδυναμώνεται η σημασία ειδικοτήτων.
•Επηρεάζονται κατανομές καθηγητών σε οργανικές θέσεις.
•Υποχρεώνονται καθηγητές να διδάσκουν μαθήματα άσχετα από την ειδικότητά τους.
Τέλος, τη λήξασα περίοδο τα σχολεία και οι υπηρεσίες κλήθηκαν να «τρέξουν» τον εξεταστικό κύκλο μέσα σε ένα 10ήμερο, κάτι που προκαλεί μεγάλη πίεση, για λόγους περιστολής εξόδων, σε αμοιβές υπερωριών κ.λπ.
Θα ανέμενε κανείς τη «μετάνοια» και την απολογία του υπουργού Γαβρόγλου για όλα τα παραπάνω που δημιούργησε η άφρων και αντιεκπαιδευτική πολιτική του, ενώ οι γονείς, οι κηδεμόνες και οι καθηγητές από τις απαντήσεις που θα δώσει θα αντιληφθούν εάν επιτέλους κατάλαβε πόσες τραγικές επιπτώσεις έφεραν οι δήθεν «καινοτομίες» στην εκπαίδευση.
Προ παντός και κυρίως, όμως, όλοι περιμένουμε να καταλάβουμε από τις απαντήσεις που θα δώσει στα ερωτήματα του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος, εάν επιτέλους θα προχωρήσει έστω σε διορθωτικές κινήσεις για ν’ αντιμετωπίσει το σύνολο των στρεβλώσεων, όπως περιγράφονται ανωτέρω…